Indica publicitat
Dimecres, 25 de novembre del 2020
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 21 de novembre del 2011 | 19:41
Crònica · Cultura i mitjans de comunicació

El 20-N en portades: la singularitat catalana, El País contra Zapatero i eufòria entre la Brunete

El Punt Avui l'encerta de ple amb el seu 'Catalonia is not spain', l'Ara destaca el triomf aclaparador de Rajoy i la "veu pròpia" de Catalunya, i es desferma l'alegria a l'ABC, La Razón i El Mundo.

Portada d'El Punt Avui

Si s'hagués de donar un premi a la millor portada –o, si més no, a la més ocurrent- d'un diari català aquest 21 de novembre, se l'enduria El Punt Avui de carrer. El rotatiu ha obert l'endemà dels comicis estatals amb un contundent 'Catalonia is not Spain', eslògan que ha fet fortuna a Catalunya i que descriu amb nitidesa el vot diferencial català respecte el tsunami blau que ha arrasat a la resta de l'Estat –amb l'excepció, també, d'Euskadi. En unes eleccions amb gran repercussió a l'estranger, el titular d'El Punt Avui, en anglès, exporta el missatge que els catalans han enviat també a través de les urnes.

L'Ara, per la seva banda, dedica mitja portada a l'espatarrant triomf del PP –"Espanya absoluta"-, i mitja més a la "veu pròpia" de Catalunya.

EP i LV, mirades similars

El Periódico"En mans de Rajoy"- i La Vanguardia"Rajoy, per KO"- destaquen principalment la victòria dels 'populars' a l'Estat, mentre que reserven un terç de pàgina per parlar del triomf de Duran a Catalunya. Les portades del rotatiu del grupo Zeta i del grupo Godó s'assemblen molt en la maquetació, i coincideixen en l'elecció de la fotografia que il·lustra la notícia, en la que Rajoy es fa un petó amb la seva dona.

El País tanca files amb Rubalcaba i carrega contra Zapatero

La mateixa imatge l'ha seleccionat també El País, que evita fer recaure el pes de la derrota a Rubalcaba i en culpabilitza únicament a Zapatero. La portada de El País és força significativa de les aigües turbulentes que s'aproximen al PSOE després d'una desfeta electoral que requerirà nous lideratges. De moment, i a falta de saber si Rubalcaba voldrà pilotar la desgastada nau 'socialista', El País ja s'ha posicionat al costat del candidat, representant de la vella guàrdia del PSOE. Distanciat des de fa molts mesos amb Zapatero –Prisa no li perdona que la 'nineta' dels seus ulls hagi passat a ser la Mediapro de Jaume Roures- El País titula amb un "La crisis dóna tot el poder a Rajoy", i en un dels subtítols remarca que "la gestió econòmica de Zapatero provoca un retrocés sense precedents dels socialistes en el Parlament". De Rubalcaba, es limita a dir que ha reclamat un congrés urgent del PSOE, com si la desfeta fos una cosa aliena a l'exministre que, cal recordar, va estar a l'executiu de Zapatero fins que va ser proclamat candidat. En l'editorial, a més, el rotatiu deixa clar que "Zapatero ha de dimitir al capdavant del PSOE".

La portada de Público, en canvi, destaca la "Dreta absoluta" –amb imatge de Rajoy i la cúpula del PP- i la "...desfeta socialista", amb la cara d'un Rubalcaba abatut pels pèssims resultats.

La Brunete, eufòrica

On sí que hi ha unanimitat, en canvi, és entre la Brunete. Si els mercats es guiessin per les portades que han publicat avui els mitjans conservadors de l'Estat, la prima de risc hauria caigut en picat. L'ABC obre en portada amb un Mariano Rajoy exultant i el titular "Triomf històric". La Razón aposta per un "Confiança absoluta" i destaca que "quasi onze milions d'espanyols van donar el seu vot a Rajoy", mentre que El Mundo parla de "El mandat del canvi".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Imatges relacionades
Indica publicitat