Indica publicitat
Diumenge, 17 de novembre del 2019
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 15 d'octubre del 2007 | 16:34
Crònica · Cultura

Les lliçons de la fira

La “Fira” ja s’ha acabat. Tants mesos parlant-ne i preparant-la, tants rius de tinta vessats a propòsit d’aquesta fira i ara ja s’ha acabat, però només parcialment. Ara cal aprofitar l’èxit aconseguit i l’embranzida generada per tal que hi hagi un punt d’inflexió que permeti projectar internacionalment la llengua i cultura catalanes. La polèmica generada i atiada per la pràctica totalitat de l’opinió publicada espanyola ha fet que molta gent d’aquí i de fora es pregunti: “Què fa una cultura com la catalana en un Estat com l’espanyol?”.
Tampoc és que a hores d’ara hi hagi massa marge de maniobra i el que cal és no deixar-se intimidar i continuar aplicant la fórmula i el plantejament utilitzats aquesta setmana a Frankfurt. De tot el que ha passat els darrers mesos i sobretot durant la fira d’aquesta setmana passada cal extreure’n lliçons. Una de les que potser és més evident és la necessitat de treballar per tal de millorar la imatge i percepció de Catalunya en la premsa estrangera. La concentració dels corresponsals a Madrid és un reflex més de la gran acumulació de poder que en tots nivells s’hi està produint. Les preguntes i les actituds de bona part dels periodistes a la fira ha evidenciat que és necessari preparar una estratègia de comunicació que permeti donar a conèixer directament la realitat catalana, sense la peculiar mediatització dels mitjans de espanyols.

La incomprensió i desconeixement que han mostrat bona part dels corresponsals de premsa acreditats aquests dies a la fira és similar a la que mostren cada cop que es realitzen iniciatives per demanar l’oficialitat del català a les institucions de la Unió Europea a Brussel·les o Estrasburg: o no s’entén o es veu com una nosa o es posa al mateix nivell d’altres realitats molt diferents. No és un tema menor i, tot i la dificultat que comporta, caldrà pensar com es podrà anar bastint una estratègia de comunicació pròpia.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat