Indica publicitat
Dijous, 21 de juny del 2018
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 25 de gener del 2010 | 14:19
Crònica · Cultura

Pel món

Els darrers anys s'ha despertat un gran interès pels programes sobre les comunitats catalanes a l'exterior. El programa Afers Exteriors, de Miquel Calzada, va ser-ne el pioner. Va permetre saber com se'ns veu pel món i també conèixer de prop diferents maneres de viure el fet de ser català.

Ahir la revista Presència (que, per cert, a partir del 31 de gener passarà a ser també la nova revista del diumenge del diari Avui) publicava un reportatge molt interessant sobre els catalans al món. Era un repàs de l'acció exterior, des dels consolats de mar fins a l'actualitat. Si bé tradicionalment l'acció catalana a l'exterior s'ha articulat i centrat en la promoció de l'activitat econòmica i comercial, cal destacar que ara s'hi ha afegit de manera molt important la promoció cultural. Aquesta promoció no només s'orienta a donar a conèixer la nostra cultura en totes les seves dimensions i expressions (com per exemple realitza l'Institut Ramon Llull), sinó que també s'utilitza com a factor diferenciador i com a valor afegit per a l'activitat econòmica (potser un dels exemples més clars d'això és el dels nostres productes gastronòmics).

Com ja hem comentat en més d'una crònica, ara ens trobem davant del repte del llibre digital, que sense cap mena de dubte tindrà repercussions en l'important sector editorial català. s un canvi que no només s'ha de veure en clau interna (editorials, distribuïdores i llibreries del nostre país) sinó que també té una important derivada en l'àmbit internacional. s per això que és molt important que tota l'experiència d'internacionalització catalana s'apliqui al món del llibre digital. s cabdal poder traduir els nostres autors a les principals llengües i fer-ne una bona promoció i difusió exterior.

L'èxit de Jaume Cabré a Alemanya indica els beneficis i potencialitats de fer-ho. En aquesta revolució del llibre digital, i com ja ha passat en d'altres àmbits, és previsible que primer hi hagi una gran eclosió d'editorials, mitjans i plataformes de difusió, que progressivament donin pas a un procés de concentració en grans grups on si no es fa una bona feina prèvia, la nostra cultura no tindrà presència assegurada. s per això que cal jugar la carta de al internacionalització dels nostres autors, amb les traduccions, i de les nostres editorials per assegurar la presència dels nostres autors i creadors a Catalunya i al món.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Notícies relacionades
Indica publicitat