Indica publicitat
Dissabte, 23 de novembre del 2019
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 15 de novembre del 2011 | 15:46
Crònica · Economia

El Prat: tots contents i estafats

L'estafa va començar l'any 2009, pocs mesos després que el PSOE revalidés la victòria a les urnes.

El ministre de Foment, José Blanco, que rellevava en el càrrec una de les persones més bel·ligerants contra la descentralització de les infraestructures de transport, la ministra Magdalena Álvarez, impostava un gest de bona voluntat cap a la reivindicació catalana sobre la gestió de l'aeroport d'El Prat. Anunciava la descentralització de la gestió dels aeroports de Madrid i Barcelona, que passaria a mans d'empreses privades. Però ja aleshores molts experts van alertar de l'enganyifa. Tot plegat apuntava a una maniobra que en cap cas donaria poder de decisió a les administracions respectives -la Generalitat i la Comunitat de Madrid- sobre les matèries que veritablement són importants en la gestió d'una infraestructura aeroportuària, com és la política comercial o la gestió dels eslots, els drets d'enlairament de les companyies.

I ara ja és oficial. Un artefacte anomenat Consell Rector d'El Prat escenificarà una suposada participació decisiva de les institucions catalanes en la gestió de la infraestructura, un cop s'adjudiqui la gestió a un grup privat. Tindrà nou membres, quatre dels quals seran nomenats per Aena i els altres cinc els proposaran les institucions catalanes. Hi haurà majoria catalana, però a la pràctica, serà només una façana, ja que la capacitat de decisió que tindrà el Consell Rector serà nul·la pel que fa a les prioritats aeronàutiques. Bàsicament, supervisarà el bon funcionament de les instal·lacions i impulsarà les actuacions que tinguin a veure amb l'entorn de la infraestructura. Aquest consell podrà participar en la definició de les línies estratègiques del Pla Director de l'aeroport i pronunciar-se sobre les modificacions tarifàries que el concessionari vulgui aplicar. Però que ningú no s'enganyi, podrà opinar, però no podrà imposar res en aquest sentit.

La societat estarà participada al 100% per Aena Aeroports i en formaran part dos vocals a iniciativa de la Generalitat, un vocal a iniciativa de l'Ajuntament de Barcelona, un a iniciativa de l'àrea metropolitana, un escollit entre persones "de reconegut prestigi" entre les propostes que formulin els principals agents econòmics, socials, empresarials i industrials de Barcelona i Catalunya, i quatre a proposta d'Aena. Qualsevol acord necessitarà els vots de dos terços del consell rector, i en alguns casos en caldran les tres quartes parts. La Generalitat es dóna per satisfeta amb l'anunci de Foment, malgrat que de ben segur que és conscient que és una nova aixecada de camisa, just una setmana abans que el PSOE s'acomiadi de la Moncloa.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat