Indica publicitat
Dimecres, 22 de novembre del 2017
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 27 de desembre del 2011 | 18:38
Crònica · Esport i Ciutadania

Global Barça

És el nom de la col·lecció que l'historiador i documentalista Carles Salmurri està duent a terme. Un recull d'imatges peculiars, que posen de manifest que, a dia d'avui, la marca Barça és de les més potents al món.

Durant molts anys, Carles Salmurri ha anat recollint, ordenant i desant imatges relacionades amb el Barça. No eren fotografies de partits, no eren imatges de vestidor, ni de l'entrenament. Res vinculat al club o a campanyes publicitàries. Es tractava de recollir imatges d'agències de premsa (Associated Press, France Press, Reuters, Efe...) on apareguessin samarretes del Barça o elements de marxandatge absolutament descontextualitzats.

D'aquesta manera, en la col·lecció de prop de tres-centes fotografies, podem trobar imatges sorprenents i impactants que posen de manifest, no només la potència de la marca Barça, sinó també l'impacte que té aquest club i aquest equip. Veure diverses samarretes del Barça en la Revolució dels gessamins al Yemen, per exemple;  trobar-se amb un adolescent palestí que, en plena celebració del Ramadà, llegeix l'Alcorà en una mesquita de Gaza enfundat amb la samarreta culer; apreciar un jove estudiant de Panamà, amb gorra i vestimenta blau-i-grana, enfrontant-se a la policia durant els disturbis de Ciutat de Panamà on la gent exigia un abaratiment del cost de la vida i dels productes alimentaris, són imatges que exemplifiquen a la perfecció que el Futbol Club Barcelona és, a dia d'avui, el primer club del món.

Carles Salmurri, que durant més de 30 anys ha estat el redactor en cap de Documentació de La Vanguardia, va iniciar aquesta col·lecció de forma casual. Es va adonar que, entre els milers de fotografies que cada dia arribaven al diari, era habitual trobar-ne algunes amb algun tipus de simbologia culer. Les va anar guardant i, a dia d'avui n'acumula prop de tres-centes. El seu treball demostra que no hi ha cap altra entitat esportiva en el món que tingui aquest impacte social. El Barça és un fenomen global patrimoni del món sencer. Com l'art de Miró o Gaudí, dos artistes arrelats profundament a la catalanitat, que han fet de la particularitat, universalitat.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat