Indica publicitat
Diumenge, 17 de juny del 2018
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 11 de maig del 2015 | 18:47
Crònica · Informe SIC

I més del Grup Godó i del nou 'El Observador' digital...

L'informe SIC del passat 22 d'abril ha sigut un dels més llegits dels darrers anys a Tribuna.cat. Agraïm la confiança dels nostres lectors. Dia a dia es cofirmen les informacions i estratègies de l'Estat i les clavegueres que vam anunciar en el nostre informe. A Catalunya, l'Estat i les clavegueres han començat a aprendre que cal actuar amb subtilesa: aquí no s'hi val l'estil d'El Mundo i La Razón, sinó que s'ha d'intoxicar amb una eina de prestigi i credibilitat com és La Vanguardia o el Grup Godó.

L'Estat i les clavegueres han arribat  a la conclusió que aquesta és l'única fórmula amb què podran erosionar --creuen-- el sobiranisme i afeblir la seva majoria social. 

El sobiranisme, però, comença a tenir la mosca darrere l'orella. Amb discreció comença a sentir-se, entre el sobiranisme, una forta crítica cap a l'aparell de la Generalitat encarregat dels mitjans de comunicació. Aquests darrers dies, alts representants de les forces sobiranistes, tant polítiques com de la societat civil, han demanat explicacions sobre com i amb quins criteris es distribueixen les subvencions de la Generalitat als mitjans de premsa, ràdio i televisió catalans.

I han exigit una explicació i informacions sobre totes les subvencions, publicitats, promocions directes i indirectes al Grup Godó --i molt particularment a La Vanguardia, 8TV, Rac1 i Mundo Deportivo. També s'ha fet explícita la petició --explicada a l'anterior Informe SIC-- de saber per què la CCMA ha de pagar 1.800.000€ per a poder emetre per un canal de múltiplex que regenta el Grup Godó i el per què d'aquesta casualitat: aquesta xifra és la mateixa quantitat que havia de cobrar, com a mínim, el Grup Godó si hagués administrat finalment la publicitat de TVC. Una deslleialtat que fou evitada per la fermesa dels professionals de TVC.
Mediaset, fent el servei a l'Estat, espera un bon tracte amb noves concessions de canals"
Ara, l'Estat i les clavegueres que dirigeixen l'operatiu contra el sobiranisme, conscients que la Generalitat no podrà aguantar la pressió i no podrà seguir fent  el cornut i pagar el beure amb el Grup Godó --i que tampoc no podra continuar tenint a pa i aigua la premsa catalana comarcal i nacional-- ja han fet via i a través de Mediaset --d'una forma subtil i mitjancera-- pagaran el beure al Grup Godó i més en concret al 8TV de l'inefable Josep Cuní. Així, Mediaset es quedarà amb el 40% de 8TV.

L'Estat, directament o a través de Mediaset, edulcorarà els continguts sobiranistes ja descafeïnats de 8TV. Mediaset, fent aquest servei a l'Estat, espera un bon tracte amb noves concessions de canals properament. 

La Vanguardia, mascaró de proa de l'unionisme subtil, s'ha llançat a una ofensiva amb estil propi, relegant escriptors i periodistes sobiranistes i potenciant-ne els unionistes més discrets, amb un objectiu clar: destruïr la cerdibilitat i el lideratge del president Artur Mas i del cap de l'oposició Oriol Junqueras. I més encara: començar a dibuixar relleus i tensions en aquestes forces polítiques. 
L'Estat, directament o a través de Mediaset, edulcorarà els continguts sobiranistes ja descafeïnats de 8TV"
En diverses reunions, intel·lectuals i periodistes sobiranistes han fet arribar-nos la seva preocupació per aquesta ofensiva estatalista i es pregunten si el sobiranisme en el seu conjunt i --la Generalitat en particular-- tenen una estratègia de comunicació, i si algun dia el Govern de Catalunya explicarà amb claredat què hi ha darrere de l'inexplicable suport al Grup Godó, quan aquest grup és avui ja un opositor frontal al full de ruta sobiranista cap al 27S.

Finalment, el SIC recull una sèrie d'informacions disperses i anècdotes amb una brama central en què el prenafetista Pepe Antich intenta ara ressuscitar l'operació El Observador digitalment, rotatiu que en el seu moment va fer Lluís Prenafeta --exsecretari general de la Presidència de la Generalitat-- per a combatre El País i el Grup Godó.

Es diu que darrere d'aquest nou digital hi haurà una part del "sector dels negocis" de CiU amb l'autorització del rasputín Quico Homs, responsable aquests darrers anys de la cascada de milions cap al Grup Godó.

Tot plegat, una bojeria irresponsable més. El 28S caldrà passar comptes...

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat