Indica publicitat
Dissabte, 28 de de maig del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 2 de de novembre del 2010 | 15:02
Crònica · Tecnologia i país

Els partits catalans esmolen les eines tecnològiques: xarxes socials, webs, blogs...

La precampanya avança. I aquesta, que ja fa temps que va començar, està a punt d'entrar en la que serà la seva darrera setmana. Una precampanya que deixarà pas a una campanya electoral, que les formacions polítiques tractaran que sigui més intensa que la precampanya, si això és possible.

Els partits usen i usaran encara amb més empenta, força i embranzida totes les eines, recursos i elements que estiguin al seu abast. Mítings, conferències, entrevistes en mitjans tradicionals, aparicions a ràdios i televisions, actes de proximitat, blocs electorals, publicitat... I entre tot aquest ventall, no cal oblidar-se de les eines tecnològiques: webs, xarxes socials, blogs, bànners, vídeos... Unes eines que, per tercera vegada d'ençà de les eleccions al Parlament 2003, s'empraran. Tot i que cal dir que el seu ús i les seves possibilitats actuals no tenen res a veure amb les que oferien aquell ja llunyà 2003, en les que foren les primeres eleccions nacionals amb la presència de les noves tecnologies.

Les noves tecnologies han obert un nou món, una nova manera de fer política, una via d'acostar l'activitat diària de la classe política a la ciutadania i d'interactuar amb ella. Un nou canal per on arribar i informar els potencials votants. Una possibilitat, una oportunitat també per a aquelles formacions extraparlamentàries que no gaudeixen dels recursos, ni de la presència als mitjans tradicionals dels partits que tenen representació al Parlament. Ara bé, dit això, també cal tenir present que les noves tecnologies no són la panacea. Cal emprar-les, però no garanteixen res. Si fem un paral·lelisme amb teoremes matemàtics, podríem expressar que les noves tecnologies per a la política són una condició necessària però no suficient. El seu ús no es tradueix, directament, en escons.

La xarxa ja bull. Les eleccions ja hi són presents de totes, totes. Diaris electrònics, xarxes socials, blogs, vídeos van plens de política i ja tenen posada la vista en les properes eleccions. De fet, ara fa uns dies, es va produir el primer debat de totes les formacions parlamentàries. Va ésser a través de la xarxa social Twitter, sota els paràmetres que aquesta rellevant eina tecnològica fixa, el més important dels quals és que les respostes, els comentaris, els suggeriments -ja siguin preguntes o respostes- no poden ésser superiors a 140 caràcters. Un altre exemple seria les xifres que, a finals de la setmana passada, alguns mitjans reflectien de les audiències que les pàgines web dels partits havien tingut fins a aquell moment. Xifres gens menyspreables i que situaven les petites formacions sense pes parlamentari al capdavant.

Dades que són l'exemple, que evidencien el desembarcament, l'aposta que els partits catalans han fet per les noves tecnologies. En pocs anys, han adquirit un pes, una transcendència molt significativa, equiparable a la que tenen en altres àmbits, en altres sectors de la nostra societat. Les formacions polítiques ho saben i maldaran per esmolar aquestes eines, cada cop més, per aconseguir el seu objectiu: assolir la victòria a les eleccions, enfortir el seu pes al Parlament o, en alguns casos, treure el cap i aconseguir representació, tot esdevenint nova formació parlamentària.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat