Indica publicitat
Dimecres, 22 de novembre del 2017
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 5 de juliol del 2010 | 14:36
Crònica · Territori

Barcelona i la moto elèctrica

El 40% del consum d'energia de Catalunya es dedica al sector transport, per aquest motiu les polítiques de mobilitat sostenible són cabdals per a la política energètica del país. Una de les alternatives que es plantegen és la transició cap a una mobilitat elèctrica. s un procés lent, però hi ha un ampli consens internacional sobre la idoneïtat d'aquest canvi. Tanmateix, segons el RACC aquest serà lent a causa dels reptes tecnològics que planteja l'ús de bateries, la xarxa de recàrrega i les millores dels vehicles actuals de combustió interna.

Amb l'objectiu de potenciar aquesta mobilitat elèctrica, coincidint amb el Gran Premi de Catalunya de Motociclisme s'ha anunciat que el proper mes de setembre Barcelona estrenarà en el districte 22@ la seva primera estació de recàrrega de motos elèctriques. L'estació formarà part d'una primera fase d'implementació dels aparcaments, que preveu la instal·lació de vuit punts de recàrrega a la ciutat, cadascun d'ells amb capacitat per a 25 vehicles, entre motos i bicicletes, i habilitat per operar amb energies renovables.

Barcelona és la segona ciutat Europea amb un major nombre de motocicletes, just després de Roma. La implementació de la moto elèctrica en aquest entorn urbà és, doncs, especialment adient ja que el seu ús és intensiu, i a més, la reducció d'emissió de partícules i millora de la qualitat de l'aire serà més significativa. Els responsables del projecte calculen que l'any 2016 la flota de motos elèctriques de Barcelona compti amb uns 40.000 usuaris, fet que reduiria la dependència dels combustibles fòssils, significaria un important estalvi econòmic, i alhora una disminució de les emissions amb efecte d'hivernacle.

Amb la creació de la xarxa de recàrrega es posa remei a la principal barrera per a la implementació de la moto elèctrica, i un primer pas molt rellevant cap a la implantació d'aquesta tecnologia en els automòbils, fent possible per fi l'ús d'una tecnologia coneguda i contrastada, però que fins ara no havia tingut l'impuls que es mereix i li fa falta.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat