Indica publicitat
Dissabte, 31 d'octubre del 2020
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 26 de gener del 2010 | 16:13
La fotografia · Comunicació

Sàez insta al món audiovisual a esdevenir "locomotora de l'economia catalana" i obre la porta a parlar del finançament de la ràdio pública

Barcelona · El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Albert Sàez, ha instat al sector audiovisual català a "repensar-se" per tal "d'optar a les places de locomotora de l'economia catalana". Emmarcat als Dinars Cambra' que realitza la Cambra de Comerç de Barcelona, Sàez ha obert la porta a discutir sobre l'actual model mixt de finançament de la ràdio pública "si és que el sector privat creu que som un obstacle". En aquest sentit, Sàez ha admès que "hi ha molta gent que es pregunta si ha arribat el moment de replantejar el model de finançament de la ràdio pública", a pesar que el Parlament ha ratificat recentment el finançament mixt dels mitjans públics, i ha conclòs que "hem de parlar-ne obertament". El president de la CCMA ha explicat que cal fer "un esforç" per tal que l'actuació dels mitjans públics "no sigui redundant però asseguri el servei públic".


LOAPA audiovisual?

Sàez ha sorprès al ser qüestionat sobre la Llei Audiovisual espanyola aprovada recentment al congrés amb els vots favorables de CiU i PSC i al fet que envaeixi competències de la Generalitat. Si fa tan sols tres mesos, a un acte de protesta transversal del món audiovisual català en què es va titllar la llei de "LOAPA audiovisual", el president de la CCMA va dir que aquesta "col·lisiona de manera evident amb les competències de la Generalitat", avui ha estat molt més diplomàtic. Per Sàez, és "positiu que hi hagi un marc legal, i en el tràmit parlamentari s'han matisat bastant els aspectes de defensa competencial de Catalunya".


Encarar el futur

L'eix central de la conferència del president de la CCMA, però, ha estat la dels canvis i reptes que ha d'afrontar el món audiovisual a Catalunya. En aquest sentit, Sàez ha afirmat que, més enllà de la tecnologia, el que està canviant realment és la "relació de la gent amb els continguts audiovisuals". "No veig apocalipsis al nostre sector, però sí que hem de repensar-nos" per afrontar aquests canvis de consum, ha admès. Així, Sàez ha instat al sector a moure's, "ja que si ens quedem quiets ens passarà el vent de la història per sobre".

El president de la CCMA, però, s'ha mostrat optimista respecte el sector, ja que ha recordat el potencial que té Catalunya per ser "líder: empreses sanejades, molt bons professionals, empreses de contingut que són líders globals i una formació molt potent".

Dins aquest potencial, Sàez ha reivindicat la gran aportació que fa la Corporació: "de cada euro que es destina a la CCMA, es generen 3 euros al sector audiovisual", però lluny d'acontentar-se, Sàez ha admès que "el nostre primer deure és modernitzar les empreses de la Corporació" per tal d'evitar que passin a ser "una relíquia del passat". Remarcant la important tasca de la CCMA, el seu president ha advertit que "no ens hem d'obsessionar amb les audiències, però tampoc té sentit oferir continguts que no interessen a ningú". "Un servei públic sense públic no és servei", ha conclòs.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat