Indica publicitat
Dissabte, 31 d'octubre del 2020
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 15 de novembre del 2007 | 16:14
La fotografia · Economia

"Catalunya serà logística o no serà"


L'economia catalana ha d'apostar pel sector de la logística, entès com la gestió eficient dels fluxos de proveïment i de distribució de mercaderies, si vol subsistir. Amb aquesta rotunditat ho considera Ramon Tremosa, professor del Departament de Teoria Econòmica de la Universitat de Barcelona, al llibre Catalunya serà logística o no serà. En un temps de deslocalització econòmica, Tremosa veu la logística com l'única via per subsistir com a econòmica amb personalitat pròpia: "La clau està a anticipar-nos al fet que tot Europa perdrà producció de béns i nosaltres, que hem estat fàbrica d'Espanya, ja no ho serem, ni tampoc serem fàbrica europea com pensàvem que seríem fa deu anys. Per tant, què podem fer? Distribuir, perquè Àsia serà la fàbrica industrial del món. (...) Per exemple, la millor manera de garantir que Volkswagen es mantindrà a Catalunya a vint anys vista és aconseguir que el port de Barcelona sigui la porta d'entrada de tot allò que aquesta multinacional alemanya fabrica i fabricarà a l'Àsia amb destinació a Europa".
Tremosa -que va presentar el llibre dimarts a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UB en companyia de Germà Bel (catedràtic de Política Econòmica de la UB), Pedro Nueno (professor d'IESE), Antonio Alegre (degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UB) i Joan Casas (vicedegà del Col·legi d'Economistes de Catalunya)-, considera que el futur econòmic de Catalunya "penja del tren de mercaderies", és a dir, de les infraestructures bàsiques que garanteixin que el productes semielaborats de l'Àsia podran ser distribuïts amb celeritat a tot Europa un cop arribin als ports de Barcelona i València. En una primícia avançada pel setmanari El Temps fa quinze dies, Tremosa afirmava: "avui dia, la logística abasta el cicle productiu sencer: a més del producte en si, cal moure també persones i informació, per la qual cosa les infrastructures de transport terrestre, marítimes i aèries, i també les de telecomunicacions, són un element encara més important de la competitivitat d'un país, d'un territori i d'una ciutat". El llibre està dividit en dues parts, una primera que fa una valoració de la realitat i del potencial de la logística a Catalunya, així com compara les economies de Catalunya i Flandes -la primera regió logística europea i un model a seguir per Catalunya-, i una segona part que revisa la situació de les infraestructures de transport a Catalunya, explicant les limitacions dels actuals models de gestió centralitzats encara vigents a l'Estat espanyol.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat