Indica publicitat
Dimecres, 1 de de desembre del 2021
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 12 de de maig del 2010 | 16:33
Notícia · Comunicació

L'ACN, entre les principals agències d'informació del món de l'era Internet

Barcelona · Així ho corrobora el nou llibre News Agencies in the Turbulent Era of the Internet del prestigiós expert en agències d'informació a nivell internacional Oliver Boyd-Barrett i pertanyent a la col·lecció Lexicon.

El nou monogràfic detalla quines són les principals agències del món que utilitzen les noves tecnologies de manera destacada pel seu ús professional, i fa un anàlisi exhaustiu del model de periodisme multimèdia amb el qual treballen aquestes empreses.

News Agencies in the Turbulent Era of the Internet ha estat presentat aquesta setmana a l'Auditori Campus de la Universitat Pompeu Fabra amb motiu del desè aniversari de l'Agència Catalana de Notícies (ACN), i ha comptat amb la presència del mateix autor, que ha reconegut que les agències de notícies que s'han pogut beneficiar de la crisi, com és el cas de l'ACN, "s'han fet més fortes que mai". Segons Oliver Boyd-Barrett, el model multimèdia de l'ACN "és molt estimulant, demostra com l'era dels mitjans multiplataforma pot incrementar la diversitat de veus que hi ha en el negoci dels mitjans" i ha corroborat que aquests són motius de celebració en el desè aniversari de l'agència catalana.

L'autor del llibre ha afirmat que l'ACN compta amb un model "molt flexible" perquè els periodistes de l'ACN "són capaços d'oferir notícies en tots els formats i per a diversos grups de clients". "D'altra banda -ha continuat l'expert- vull destacar el rol positiu que el Govern té envers l'agència oferint-li els mitjans i la infraestructura que necessita". Respecte a la internacionalització de l'ACN, Boyd-Barret ha dit que l'European Alliance of Press Agencies (EANA) "és una organització molt robusta" encara que només accepta una agència de cada estat i "no ha obert la porta a les altres".  

"s una manera de funcionar diferent a la de l'Organization of Asia-Pacific News Agencies (OANA) -ha afirmat Oliver Boyd-Barrett-, que té 42 membres i obre la porta a totes les agències de notícies nacionals. Penso que l'EANA segurament funcionaria millor si comptés amb totes les agències, per una qüestió de diversitat. I podríem dir que està una mica passada de moda la idea de comptar amb una sola agència per país. L'ACN potser ho està demostrant".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat