Indica publicitat
Dissabte, 28 de de maig del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 24 de de febrer del 2011 | 17:07
Notícia · Comunicació

Les xarxes socials i els mitjans de la CCMA, la cara i la creu en la cobertura de l'apagada de TV3

Barcelona · Les xarxes socials, en especial el Twitter, van ser determinants a l'hora de marcar l'agenda informativa dels mitjans en l'apagada de TV3 al País Valencià, mentre que la pròpia TV3 i Catalunya Ràdio van reaccionar "tard" i donant una cobertura "limitada" a l'assumpte. Aquestes són les principals conclusions de l'estudi de Media.cat L'apagada de TV3 al País Valencià i l'impacte de les xarxes socials d'Internet, que analitza la cobertura a nivell audiovisual, escrit i digital els dies 17, 18 i 19 de febrer.

L'informe revela que els punts de més intensitat del hashtag #sensesenyal, impulsat pel diari digital Vilaweb, en el seu moment més àlgid (divendres 18 a les 12h) va arribar a suposar el 0,05% del tràfic mundial de la xarxa social Twitter, precedint així els períodes de màxima intensitat informativa de TV3, el canal 3/24 i Catalunya Ràdio. L'informe constata en les seves conclusions "que la pressió ciutadana a la xarxa té conseqüències directes en el tractament dels temes d'interès social, i que els mitjans són permeables a les seves dinàmiques".

Així mateix, l'estudi també assenyala que els mitjans adscrits a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), amb l'excepció del portal 3cat24.cat, han reaccionat tard i no han prioritzat la informació sobre l'apagada en les seves agendes temàtiques. En aquest sentit, Media.cat considera que es va tractar d'una cobertura "molt moderada, sobretot si tenim en compte que, en el cas de Televisió de Catalunya, l'apagada de les emissions suposava una pèrdua substancial de la seva audiència potencial".

Analitzant la premsa, l'estudi revela que el tractament de rotatius del Principat com Ara, Avui o El Punt va ser "intens, continu i favorable a les emissions", "més similar a la del valencià Levante-EMV que no pas a la de la resta de diaris del Principat". En aquest sentit, la cobertura de La Vanguardia o El Periódico va ser "fluixa i intermitent", i va aproximar-se "més a la de la capçalera valenciana Las Provincias, únic rotatiu que justifica editorialment la decisió presa pel Govern valencià".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Notícies relacionades
Notícia · Comunicació
El nou director de Tv3 afirma "Jo vinc aquí a arriscar"
Notícia · Cultura i mitjans de comunicació
Vicent Sanchis substituirà Jaume Peral al capdavant de TV3
Recull de premsa · Cultura i mitjans de comunicació
Condeminas: "TV3 es pot esperar any més?"
Opinió · Cultura i mitjans de comunicació
Siguem seriosos i reforcem TV3
Notícia · Comunicació
L'entrevista de Buenafuente a Puigdemont a TV3 va ser seguida per 554.000 persones
Crònica · Col·lectiu Columna Macià-Companys
Miserable TV3?
Notícia · País Valencià
Primer pas cap a la pau lingüística al País Valencià
Crònica · País Valencià
El Bloc Nacionalista Valencià es reforça
La fotografia · País Valencià
Milers de persones celebren el canvi al País Valencià
Notícia · Llengua
La nova RTVV oferirà tots els continguts en valencià
Indica publicitat