Indica publicitat
Dijous, 21 de novembre del 2019
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 6 d'octubre del 2011 | 19:02
Notícia · Unió europea

Blanco pressiona fins a última hora perquè la CE inclogui el corredor central entre les prioritats

El ministre s'ha desplaçat fins a Luxemburg per entrevistar-se deu minuts amb l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, que s'ha limitat a "prendre nota" de les peticions.

El ministre espanyol de Foment, José Blanco, reunit amb l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, a Luxemburg (ACN)

Continuant amb l'ambigüitat amb la que el govern espanyol està gestionant el tema de les inversions prioritàries europees per reforçar les comunicacions de l'estat amb Europa, el ministre de Foment, José Blanco, ha fet un darrer intent per tal que el corredor central no quedi desfalcat de les inversions. Un dia després que es filtrés que Europa inclourà el corredor mediterrani entre les prioritats per invertir-hi fons europeus –tot i que la decisió oficial es donarà a conèixer el 19 d'octubre-  Blanco s'ha desplaçat fins a Brussel·les i ha mantingut una trobada de deu minuts amb l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, perquè "mantingui la travessia central" dels Pirineus i "incorpori el corredor mediterrani en tota la seva extensió, fins a Andalusia" en la xarxa ferroviària transeuropea bàsica.

Després de la reunió exprés, en què no s'ha arribat a cap compromís, Kallas ha plantat a Blanco 20 segons després d'iniciar-se la roda de premsa. "Prenc nota, ha estat una bona discussió, tot i que avui no puc dir res concret, ho anunciaré el dia 19", l'ha despatxat el comissari abans de marxar, per no respondre les preguntes dels periodistes i evitar contradir-se amb el ministre espanyol.

Per la seva banda, Blanco ha mostrat el seu optimisme per la reunió, i ha afirmat que hi ha fins a "cinc corredors diferents" que l'Estat considera "finançables", tot i els dubtes de l'eurocomissari que ja ha avançat a alguns eurodiputats que no vol invertir ni en euro en foradar els Pirineus i prefereix connectar l'Estat espanyol i el francès per Catalunya i el País Basc.

"No estem parlant de dos corredors transesuropeus de mercaderies i passatgers, són cinc", ha defensat Blanco, destacant "per exemple, el corredor cantàbric-mediterrani, que ha de convertir Saragossa en un nus logístic important". Així, el ministre pretén "superar la visió radial del nostre país i apostar per una autentica xarxa" de connexions ferroviàries. "Després dels treballs que hem anat realitzant en els últims temps i després de la reunió d'avui amb el comissari, breu però resolutiva, permetin que els digui que sóc optimista", ha explicat Blanco després de la trobada.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat