Indica publicitat
Dimarts, 14 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 8 de de juliol del 2005 | 00:00
Crònica · Política

Tranquil.litat a Madrid per la marxa de la redacció de l?Estatut


El govern espanyol contempla amb tranquil·litat els treballs de redacció de l'Estatut de Catalunya al Parlament. Un cop aprovada la ponència, a Madrid són conscients que la primera retallada "és una realitat". El PP i el PSOE esperaven que la cambra catalana enviés a mitjans de setembre o principis d'octubre un text "de màxims", a part El govern espanyol contempla amb tranquil·litat els treballs de redacció de l'Estatut de Catalunya al Parlament. Un cop aprovada la ponència, a Madrid són conscients que la primera retallada "és una realitat". El PP i el PSOE esperaven que la cambra catalana enviés a mitjans de setembre o principis d'octubre un text "de màxims", a partir del qual començar a treballar en la comissió de Constitucional del Congrés, que presideix l'exvicepresident del govern espanyol Alfonso Guerra.
Ara, vista la predisposició i l'actitud del PSC, i també la d'ERC, d'acceptar a promoure un text estatutari -que es dóna per fet que rebrà el suport de CiU en el seu tram final- que entri dins el marc constitucional la tensió s'ha rebaixat perquè la retallada no l'haurà de protagonitzar en solitari el Congrés.
Segurament és la mateixa sensació que s'instal·larà al grup parlamentari dels republicans a Madrid, on es temia haver de raure amb un autèntic "drama nacional" durant el procés de retallada del text. Des del govern espanyol no es pensa fer massa "soroll mediàtic" en l'assumpte de l'Estatut, però Guerra ja ha anunciat que el text aprovat en ponència a la cambra catalana "té poc futur". A partir d'aquests avisos, més o menys sibilins, es confia en una "segona retallada" en la discussió en comissió al parlament.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat