Indica publicitat
Dimarts, 14 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 4 de d'agost del 2008 | 12:53
Crònica · Unió europea

Nacions sense estat a la UE


Que la Unió Europea és una unió d'estats està molt clar en els propis Tractats i, de fet, a Brussel·les ho entenen així. Però també està molt clar que, sota aquests estats membres de la UE, hi ha realitats nacionals amb prou voluntat de ser i amb identitats culturals i lingüístiques que demanen pas i ser presents en aquesta Europa construïda pel estats. I és en aquest escenari que quelcom s'està movent. Si ens fixem en Escòcia, veiem que, després de molts anys, hi ha un govern nacionalista i que la idea d'autodeterminació és ben present, amb un referèdum pel 2010 que veurem com acaba. Un altre front obert és el que està succeint a Bèlgica que, sense entrar en detalls, també shi 'estan fent paleses les desavinences entre els dos grups majoritaris.
I a l'estat espanyol, no cal entrar en detalls donat que ho coneixem pro bé, ens trobem amb Euskadi que, com Escòcia, té un referèndum a les portes. I pel que fa a Catalunya, és evident la seva identitat pròpia i diferenciada, tant en l'aspecte cultural com en el lingüístic, que impulsa a la ciutadania catalana a lluitar per assolir més quotes d'autogovern.

Tot i que en política sembla que res es mou, si fem memòria, contarem més de deu estats nous que, abans de la caiguda del mur de Berlín no existien com a tal, fet que demostra que la política és dinàmica i canviant. Ja veurem, doncs, com evoluciona tot i quin serà el paper de la UE. Per si de cas, el que cal és mantenir la identitat i els trets culturals i lingüístics diferents, que no és altre cosa que mantenir la pròpia identitat

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat