
Barcelona ·
El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha presentat un estudi aquesta setmana que demostra que el mercat audiovisual català és ben viu i que, ambtot, els mitjans en català són els favorits de l'audiència de Catalunya.
L'estudi d'opinió pública del CAC d'enguany corrobora que TV3 continua essent la televisió favorita per a l'audiència catalana amb un 31,7% de persones enquestades que es decanten per la cadena pública catalana. Aquest percentatge, però, tot i ser inferior a la dada de l'any 2009 del mateix estudi (TV3 era la preferida pel 39,5% dels enquestats), és un bon indicador per fer palès el viu consum de productes audiovisuals en català que actualment impregna el mapa català.
Fins i tot TV3 queda, encara, a força distància de la resta de cadenes: Telecinco és la preferida pel 14,4% dels enquestats (puja 3,9 punts respecte l'anterior estudi); La 1, ho és pel 13,2% (puja 1,2 punts percentuals); Antena 3 pel 10,7% (baixa 2,6 punts); La Sexta pel 7,6% (puja 3 punts respecte el 2009); Cuatro pel 6,8 (baixa 0,9); La 2 per l'1,5% (puja 0,5 punts) i el 33 també per l'1,5% (cau 0,1).
Pel que fa a les preferències dels radiooients catalans, el percentatge d'enquestats de l'estudi d'opinió pública del CAC demostra que Catalunya Ràdio continua sent la favorita amb el 15%, una xifra superior al 14,6% de l'enquesta del 2009. Per darrere es situa RAC1 amb el 10,8% i, malgrat perdre una dècima respecte l'anterior estudi, l'emissora privada catalana avança per primer cop a la Cadena SER, que passa de l'11 al 9,4%. Dades alentidores, doncs, que deixen encara en més evidència l'extrema situació del català a les sales de cinema que es proposa canviar la nova Lei del Cinema català.