El conseller primer de la Generalitat, Josep Bargalló, ha presentat avui dues iniciatives del Govern que tenen per objectiu fomentar i facilitar l’ús del català en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació, les TIC. Es tracta d’un corrector ortogràfic i gramatical de català i d’un traductor aut El conseller primer de la Generalitat, Josep Bargalló, ha presentat avui dues iniciatives del Govern que tenen per objectiu fomentar i facilitar l’ús del català en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació, les TIC. Es tracta d’un corrector ortogràfic i gramatical de català i d’un traductor automàtic. Ciutadans i empreses podran accedir de forma gratuïta a ambdues via Internet, a través de la web de la Generalitat. El corrector, que està previst que entri en funcionament en el termini d’un any, permetrà la correcció en línia, la detecció d'errors ortogràfics, gramaticals i ortotipogràfics, i la seva identificació i explicació, a més d'oferir propostes alternatives. Pel que fa al traductor, que possibilitarà la traducció de textos breus i de pàgines web, es desenvoluparà en diverses fases. Així, en el primer trimestre d'aquest any, s’activarà el traductor català-castellà-català i el català-anglès-català; després s'activarà un traductor català-francès-català i, més endavant, es posaran en marxa també l'alemany, el rus, el gallec, l’italià, el portuguès i l’aranès.