A finals del segle XIX, Els segadors es va convertir en l'himne català, però no va ser fins el 25 de febrer de 1993 que el Govern va promulgar una llei per donar-li rang oficial d'himne, en la versió de Francesc Alió i el text d’Emili Guanyanvents. L'any 2005, per encàrrec de la Generalitat, el compositor Ros Marbà va harmonitzar de nou la canç A finals del segle XIX, Els segadors es va convertir en l'himne català, però no va ser fins el 25 de febrer de 1993 que el Govern va promulgar una llei per donar-li rang oficial d'himne, en la versió de Francesc Alió i el text d’Emili Guanyanvents. L'any 2005, per encàrrec de la Generalitat, el compositor Ros Marbà va harmonitzar de nou la cançó, que es va estrenar en l'anterior Diada. Enguany, la Generalitat distribueix gratuïtament avui i dilluns, a través de la premsa que es ven a Catalunya 1.100.000 CD amb una versió d'Els Segadors dirigida i gravada el passat 12 de juliol per Antoni Ros Marbà, l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya i el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana. Tot i així, en els actes oficials de la Diada també s'hi inclourà una nova versió, interpretada per Pascal Comelade i cantada per les veus blanques de l'Escolania de Montserrat. El nou Estatut estableix en l'article VIII del títol preliminar que Els Segadors és l'himne nacional de Catalunya.