El professor i crític literari nord-americà Harold Bloom es va mostrar a favor de la independència de Catalunya en una conferència sobre Ramon Llull que va impartir a Nova York el passat dissabte. “Jo sóc professor i no polític, però si fos català, desitjaria que el meu país fos independent d’Espanya” El professor i crític literari nord-americà Harold Bloom es va mostrar a favor de la independència de Catalunya en una conferència sobre Ramon Llull que va impartir a Nova York el passat dissabte. “Jo sóc professor i no polític, però si fos català, desitjaria que el meu país fos independent d’Espanya”, va afirmar Bloom, qui va afegir que sabia que “això seria econòmicament inviable”. El prestigiós crític catalanista va presentar el seu darrer assaig, “Ramon Llull i la tradició catalana”, al Soho novaiorquès en el marc d’unes jornades organitzades per l’Institut Ramon Llull per promoure la cultura catalana a Nova York que han acabat avui. Bloom, que va elogiar la figura de l'escriptor mallorquí, també va destacar les diferències entre la cultura catalana i castellana: “Catalunya i Castella tenen diferents temperaments i personalitats. Són dos pobles amb cultures i llengües diferents i no tenen res en comú”.