Indica publicitat
Dimarts, 14 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 19 de de maig del 2006 | 00:00
Notícia · Cultura

Els il·licitans volen la seva dama


Elx torna a acollir, fins el mes de novembre, la seva famosa Dama. La peça, que es va trobar el 1897, representa una bella aristòcrata ibèrica d’enigmàtica mirada. Aquesta joia de l’art ibèric es troba permanentment ex Elx torna a acollir, fins el mes de novembre, la seva famosa Dama. La peça, que es va trobar el 1897, representa una bella aristòcrata ibèrica d’enigmàtica mirada. Aquesta joia de l’art ibèric es troba permanentment exposada al Museu Arqueològic Estatal de Madrid. Ara, en un gest de magnanimitat de ZP, el bust s’exhibirà durant sis mesos a la capital del Baix Vinalopó. Després, la intenció de la ministra espanyola de Cultura, Carmen Calvo, és perseverar en l’espoli, és a dir, que la Dama d’Elx torni a Madrid. Tot i això, ja han sortit veus en contra d’aquesta injustícia, que reclamen que la Dama d’Elx continuï a la localitat on es va trobar. Per aconseguir-ho, s’ha organitzat una campanya on-line adreçada al ministeri espanyol de Cultura, al que insten "a cedir definitivament la troballa ibèrica a la localitat d'Elx", ja que es considera "raonable i just que esta peça del patrimoni històric, cultural i simbòlic dels valencians puga ser ubicada allà on fou trobada fa 109 anys".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat