
La xarxa social professional més important del món encara no inclou el català en la navegació ni tampoc en la interfície de currículum. El 70% dels treballadors utilitza LinkedIn per recerca de feina o promoció laboral i el 75% de les empreses la tenen en compte als currículums dels usuaris a la xarxa,
però les empreses catalanes no poden cercar els candidats en funció del seu domini del català.Països com Croàcia, Albània o Finlàndia poden navegar i penjar les seves referències a LinkedIn en la seves llengües malgrat tenir menor nombre de parlants. Per tot això la Plataforma engega una campanya de denúncia a través de l'eina CANVIA.CAT per recollir adhesions a la causa.
Així, LinkedIn, la xarxa social professional més gran del món no permet navegar ni promocionar-se professionalment en català, ja que ni els comandaments per navegar ni la interfície per penjar i promocionar el currículum són en català. Aquests dos aspectes no permeten que els usuaris de LinkedIn es puguin promocionar laboralment o ser visibles per empreses en català.
La Plataforma per la Llengua ha realitzat un estudi comparatiu entre diferents països d'acord amb el nombre d'usuaris a la xarxa LinkedIn, parlants totals de la llengua i índex de perfils per habitant (índex de penetració a LinkedIn). D'aquest estudi se n'extreu que la comunitat de parla catalana podria formar part del club de llengües presents a Linkedin atès que en tots els índexs presenta valors superiors a algunes llengües que la multinacional ja ha inclòs.
Els territoris de parla catalana compten amb 2,3 milions d'usuaris a Linkedin, xifra superior als usuaris de Noruega (1,5 milions), la República Txeca (0,8 milions) o Albània (0,2 milions) que són presents a la xarxa professional. La comunitat catalanoparlant també és nombrosa en parlants totals, els 10 milions de parlants situen el català per sobre del danès (5,2 milions), l'eslovac (4,7 milions) o el letó (1,7 milions), llengües que també són presents a LinkedIn.
L'ONG del català ha endegat una campanya de denúncia a través de l'eina CANVIA.CAT per recollir adhesions a la causa i demostrar la importància que té el català a escala socioeconòmica i empresarial, donat que el 75% de les empreses utilitzen aquesta xarxa per cercar treballadors i clients.
S'utilitzarà l'etiqueta #LinkedinInCatalan per fer seguiment de la campanya a les xarxes socials. Les persones que signin la campanya faran arribar el seu missatge a un directiu de LinkedIn i tindran l'oportunitat d'afegir-se al grup "Linquedin en català, ja!".
El català en el món digital
L'ús de la llengua catalana en el món digital és equiparable a la majoria de llengües europees, com l'alemany, el neerlandès o l'italià. El català és la dissetena llengua amb més articles a la Viquipèdia, hi ha més de 203.000 tuitaires que escriuen en català, el 85% dels navegadors actuals disposen de versió catalana i els vint mitjans digitals en català amb més audiència tenen 9,6 milions d'usuaris únics.