"Si ets fabricant de caramels no pensis en diversificar si abans no fas el millor caramel possible".
L'editor de la revista de cultura i oci Time Out Barcelona, Edaurd Voltas, ha sentenciat a una entrevista que la caiguda de la publicitat i la pèrdua de difusió no són excusa per a explicar la crisi on està immersa la premsa, i ha proposat posar l'atenció en els continguts.
A una entrevista a la Fundació Escacc Voltas ha dit que la caiguda de la publicitat i la pèrdua de difusió "no són les causes de la crisi de la premsa de pagament, sinó conseqüència". "Les causes les buscaria més aviat ─ha continuat─ en la incapacitat dels diaris (i, en menor mesura, les revistes) de reinventar-se per continuar essent imprescindibles per als lectors i per als anunciants. [...] L'atenció als continguts ha d'estar en el centre".
Voltas ha insistit en què la solució passa pels continguts: "Fiabilitat, brillantor, imaginació, credibilitat, sentit crític, valentia, servei al lector,... Les claus de la recuperació estan totes al voltant dels continguts". Sobre la diversificació com a sortida a la situació d'atzucac que viu el sector, Voltas ha sentenciat que aquesta és útil però que "si ets fabricant de caramels no pensis en diversificar si abans no fas el millor caramel possible".
Finalment, l'entrevistat ha conclòs que cal entendre des dels mitjans "què volen els anunciants, què necessiten, escoltar-los" i, a partir d'aquí, "oferir-los respostes" des dels mitjans: "Això, un departament comercial clàssic d'un mitjà no ho pot fer, simplement perquè no ho sap fer.[...] Això devalua el producte propi i a més no ofereix cap solució a l'anunciant".