Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 26 de d'octubre del 2012 | 18:24
Recull de premsa

Sanchís: "Catalunya viu sota el dèficit, l'insult i l'agressió. I l'única resposta ha estat l'amenaça"

"Allà, James Cameron ja ha anunciat una sèrie d'avantatges en tots els àmbits que faran que Escòcia encara sigui molt més festejada" ha comparat el periodista.

El periodista Vicent Sanchís ha remarcat les diferències "autèntiques" que separen el cas català d'Escòcia i el seu procés de consulta popular sobre la independència. Sanchís ha dit que el diari El Mundo només assenyala que en el cas d'Escòcia i el Regne Unit "prevalen drets històrics, conseqüència d'un pacte entre iguals, i no hi ha cap Constitució que prohibeixi la separació".

"En efecte, en el segon cas [Catalunya i Espanya] hi ha el dret de conquesta ─ha constatat l'autor de l'article Les autèntiques diferènciesconseqüència d'una derrota militar, i una Constitució inspirada en el mateix dret amb l'espasa casernària a sobre". Tot i constatar l'afirmació del diari, Sanchís ha sentenciat que les "grans diferències són unes altres": "Allà, Escòcia és un país privilegiat. La categoria és el superàvit fiscal".

L'autor de l'article ha continuat exemplificant que a Escòcia "només cal mirar què paguen els alumnes britànics en les universitats escoceses": "Allà James Cameron ja ha anunciat una sèrie d'avantatges en tots els àmbits que faran que Escòcia encara sigui molt més festejada". Finalment, el periodista ha conclòs que, per contra, Catalunya "viu sota el dèficit, l'insult i l'agressió" i ha lamentat que aquí "l'única resposta al seu plantejament [de Catalunya] estrictament democràtic ha estat l'amenaça".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat