Tot i això, segons informa Vilaweb, el corredor comptaria amb un doble ramal que obviaria Alacant, i inclouria, no fos cas, a Madrid.
Els Països Catalans tindran corredor mediterrani... tot i que no com estava previst en un inici, segons algunes informacions. La Comissió Europea ha descartat finalment la travessia central dels Pirineus, segons ha revelat a alguns eurodiputats, i ha apostat per prioritzar l'eix ferroviari de mercaderies dels Països Catalans, tot i que aquest podria no arribar a Alacant i la connexió fins a Algesires es faria via Madrid, segons informa Vilaweb. L'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, no ho farà públic fins al 19 d'octubre, però a l'Eurocambra ja han pogut veure el seu mapa de prioritats: tot i la pressió del govern espanyol, amb el ministre Blanco fent campanya a París, Brussel·les ha esborrat la travessia que obligaria a foradar els Pirineus per connectar Madrid i Saragossa amb França esquivant Catalunya. I hi ha dibuixat dos corredors, el mediterrani i l'atlàntic.
Prioritari, aquest cop, significa obligatori: abans del 2030 els ports catalans i valencians hauran d'estar connectats per tren de mercaderies amb el centre i el nord d'Europa. La Comissió Europea preveu subvencionar la construcció dels corredors mediterrani i atlàntic, al País Basc, amb prop de 32.000 milions d'euros, entre el 2014 i el 2020, i encara 10.000 milions extra en fons de cohesió (tot i que el govern espanyol s'hauria d'afanyar i fer les obres abans del 2015 si els vol cobrar).
L'eix Madrid-Saragossa-Tolosa quedaria fora de la xarxa transeuropea bàsica i no rebria ni un euro dels fons comunitaris, segons el mapa que la direcció general de Transports de la CE ha mostrat a representants dels grups polítics de l'Eurocambra. Si Espanya i França el volen construir l'hauran de pagar íntegrament o buscar finançament privat.
Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears i Múrcia concentren la meitat de la població i el PIB de l'Estat, el 50% de la seva producció agrícola, el 55% de la producció industrial, gairebé el 60% del tràfic terrestre de mercaderies, més del 65% del tràfic marítim i un 60% de les exportacions i el turisme. Kallas vol mantenir en secret fins el 19 d'octubre la seva decisió, que ha pres basant-se en criteris d'eficiència econòmica i mediambiental, però ja ha començat a informar-ne alguns eurodiputats amb què després haurà de negociar. "Un diputat ha estat avui a la Comissió hi ha vist el mapa: cau la travessia central dels Pirineus i el corredor BCN-VAL és prioritari, ha confirmat a Twitter l'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa. "Així la visita de Blanco a París, i el comunicat del govern espanyol, del passat dimecres buscava salvar la cara davant l'electorat aragonès", ha piulat.