Barcelona ·
L'Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), que ha arribat als 25 anys de vida, ha publicat un nou anuari sobre l'espai comunicatiu català, amb la crisi i la conseqüent transformació que han de realitzar els mitjans per superar-la com a eixos principals. La publicació aborda temes com la fugida d'anunciants i compradors o els canvis de les redaccions, generats especialment per l'auge de publicacions per internet, amb la veu de professionals del món comunicatiu com Mònica Terribas, Jaume Masdeu o Ramon Rovira.
"Les noves formes d'accés a la informació i la transformació de les estructures de les empreses periodístiques, són dos dels reptes que caldrà afrontar en un moment en què la crisi afecta els models periodístics, publicitaris i empresarials. La crisi ha impactat en uns mitjans que ja estaven en profunda reestructuració". Aquest és el plantejament que fa l'APPEC per abordar els nous reptes generats per la crisi, que està afectant especialment a la premsa escrita.
La publicació no se centra tan sols, però, en els mitjans de paper, i analitza els diferents suports que omplen l'espai comunicatiu català. A més, l'anuari fa un repàs del quart de segle de l'APPEC com a vertebrador dels mitjans i publicacions en català recordant els actes i premis assolits en la celebració d'aquest 25è aniversari.