Ja s'ha dit moltes vegades que l'objectiu de l'educació és aconseguir que els nois i noies adquireixin els coneixements adequats per progressar en la comprensió i el diàleg dins de la societat on els ha tocat viure. Des d'un punt de vista lingüístic ─especialment en el cas de Catalunya─, l'objectiu és que quan acabin l'etapa d'escolarització obligatòria coneguin bé les dues llengües oficials.
Durant aquests darrers anys s'ha demostrat que el mètode d'immersió lingüística és el que permet arribar a aquest objectiu, tenint en compte que durant dècades, per no dir segles, la llengua catalana ha estat minoritzada en el seu propi territori per raons polítiques.
A més, les enquestes d'avaluació demostren que els nois i noies de Catalunya ténen un coneixement de la llengua castellana igual o superior a d'altres indrets de l'Estat Espanyol. Què els preocupa, doncs, al PP, Ciudadanos, i al ministre Wert?
Amb aquestes mesures s'incrementa la consciència que a l'interior de l'Estat la convivència esdevé impossible"
Jo crec que han interpretat que l'augment del sobiranisme a Catalunya es degut a diversos factors però que comença a l'escola. Deurien sentir-se interpel·lats en comprovar que a la famosa manifestació de l'onze de setembre de l'any passat es veien famílies senceres, joves i nois i noies d'edat escolar, tots barrejats en una reivindicació d'independència democràticament reclamada a Catalunya.
Vet aquí la seva obsessió per aturar el procés a base de donar pals de cec allà on sigui. Em sembla que no s'adonen que, amb aquestes mesures, cada vegada més s'incrementa la consciència que a l'interior de l'Estat Espanyol la convivència política esdevé impossible i no hi tenim res a fer. Humanament parlant es greu que intentin manipular el sistema educatiu per frenar el procés d'expressió democràtica dels ciutadans de Catalunya.