
"Són els personatges que han caracteritzat un període del socialisme català que s'ha acabat", afirma l'exconseller
Barcelona ·
La davallada electoral del PSC encara cueja, i així ho constaten les declaracions de l'exconseller d'Educació Ernest Maragall que, en una entrevista a Catalunya Ràdio no s'ha estat, a més de reiterar la seva voluntat de fer virar el PSC cap al catalanisme, de considerar que Montilla, Zaragoza i Iceta "són els personatges que en aquests moments han caracteritzat un període del socialisme català". I ha afegit: "és obvi que és un període que s'ha acabat".
Maragall, crític amb l'actual direcció del seu partit fins i tot quan era al govern, ha explicat també que "és irrenunciable que el PSC sigui un partit català". "Ho és –ha matisat seguidament- però amb unes cotilles afegides, amb unes regles del joc assumides voluntàriament, però que han demostrat els seus límits".
L'exconseller ha reiterat també la seva aposta pel grup propi pel congrés, una condició indispensable, al seu parer, per tal que el PSC sigui el "gran partit de l'esquerra catalana".