Barcelona ·
La gestió autonòmica de l'Aeroport del Prat és paper mullat. El ministre de Foment, José Blanco, ha corroborat aquesta mateixa setmana que "mai" s'han plantejat des de Madrid una cessió de competències de gestió de l'Aeroport de Barcelona a la Generalitat de Catalunya. Blanco ha continuat dient que l'Estatut "no preveu" que se cedeixin competències en aquesta sentit, tot i que ha admès que hi ha hagut "un debat" sobre aquest aspecte.
Blanco ha deixat clar, així, que el model aeroportuari centralista de Madrid no contempla gestions des del propi territori. Segons el ministre, l'objectiu del pacte de l'Aeroport del Prat és tant sols generar aeroports "competitius i eficients", és a dir, vetllar pels propis interessos amb un acord que únicament beneficiï la capital espanyola. Per no deixar cap dubte sobre la taula, Blanco ha insistit en els detalls del pacte aeroportuari: "No es tracta de convertir els consells d'administració en òrgans de debat polític sinó en òrgans eficaços de gestió".
El president de la Generalitat valenciana, per la seva banda, no ha deixat perdre cap detall i s'ha mirat les negociacions aeroportuàries de ben a prop. Francisco Camps ja s'ha reunit amb el conseller d'Infraestructures, Mario Flores, i l'ha advertit que "reclamarà el mateix tracte" que rebi Catalunya en matèria de gestió d'aeroports. Camps ha dit que la Generalitat demanarà la seva participació en ambdós aeroports valencians -el de Manises (València) i el de L'Altet (Alacant)- per gestionar-los de manera conjunta amb ajuntaments i empreses.