Ja tenim traçat. El que havia de ser un corredor ferroviari del Mediterrani s'ha transformat, gràcies als successius governs de Madrid, en un corredor espanyol amb centre a la Capital.
Si Europa haguera acceptat el traçat lògic del corredor litoral i prou, això hauria posat en evidència l'error conceptual de totes les inversions fetes, fins ara, per l'Estat de forma radial. Són dos filosofies enfrontades.
Per això Madrid s'ha esforçat tant per dissimular-ho amb aquesta Y final. Si no quin sentit tindrien totes les inversions en rodalies, autovies, aeroports fetes a Madrid? Quin sentit tindria les pressions fetes a grans empreses per que tingueren la seu a la capital d'Espanya? Europa diu que el normal és invertir en la connexió de les zones productives, tal com varen fer els fons internacionals, fa molts anys, de condicionar les ajudes a Espanya a la construcció d'una carretera ràpida Barcelona-València. Per cert, com que l'Estat no ho feia o va haver de fer el capital privat via caixes d'estalvi (allò que teníem els catalans).
Aquest corredor no confirma, ans el contrari, la manca d'inversió d'Espanya en Rodalies a Catalunya, ni la manca de inversió en autovies, ni els esforços d'Espanya per convertir l'Aeroport d'El Prat en una infraestructura provinciana.
Cal recordar que la inversió de l'Estat Espanyol en una zona d'alta productivitat com és Catalunya es redueix a donar sortida a Barcelona per una nacional (via Ordal) que avui és més una gran avinguda, ja que passa per un munt de poblacions. O pel nord via nacional del Maresme. O per l'est, fins fa 4 dies, sense autovia. La resta de sortides són inversions privades i per tant de peatge.
Suposo que a la majoria de catalans ja els hi està bé, ja que personatges com la Magdalena Álvarez va ser la més votada a casa nostra, just després de fer-li un manifestació en contra de les infraestructures. I si sumem els vots del PSOE i PP quasi sempre ha sortit majoritaris respecte l'eix CiU-ERC en les eleccions generals o europees. Ens ho hem de fer mirar. Ara tindrem un altre cavall de batalla: pressionar a Madrid (?!) per a que comencin les inversions per aquí i no per Algecires.
Fem apostes: quin ramal estarà abans executat, el de Madrid o el de València? És tant cansat això de ser català a Espanya ...