Internet ens ha canviat la vida. L'aparició de la xarxa va suposar una revolució en el nostre dia a dia. Com en el seu moment la televisió i la ràdio van canviar la nostra quotidianitat, internet ha fet el mateix, darrerament.
I la dada, a dia d'avui, va més enllà, car aquest nou mitjà, en alguns casos, està esdevenint substitut de la televisió, per totes les potencialitats que proporciona al conjunt d'usuaris que la utilitzen. Internet és un instrument que alberga usos en l'àmbit professional o feiner però també en l'aspecte lúdic i de lleure. Una ambivalència potent que pot resultar molt complicada de contrarestar.
Però l'impacte d'internet és molt més profund, té un abast més gran. Si a l'inici fou el web l'element principal de la revolució tecnològica propiciada per la xarxa d'internet, el bloc, el videobloc o els cercadors foren els següents ítems i, en els nostres dies, són les xarxes socials i, principalment, Twitter, Facebook o LinkedIN, els responsables de marcar una nova tendència, una nova manera d'usar i treure profit de les potencialitats i funcionalitats del món digital.
El gestor de la comunitat té la missió de posicionar la marca a les xarxes socials i buscar noves oportunitats per a l'empresa
Les xarxes socials són presents arreu. Són eines que permeten el contacte, la comunicació, l'intercanvi, la fluidesa d'idees i el diàleg entre els seus usuaris. Un nou mecanisme de relació, de fer visibles els nostres pensaments i reflexions. Eines que, a dia d'avui, han obert noves possibilitats a tots aquells que les utilitzen, ja siguin usuaris, a títol personal, o professionals que actuen en representació d'una determinada empresa, associació, institució o entitat. És en aquesta tessitura on sorgeix una nova figura, la de Community Manager, o dit d'una manera molt més nostrada, el gestor de la comunitat ─associat aquest a una empresa, entitat o institució.
Aquesta nova professió, producte de la rellevància del 2.0 en els nostres dies, cada cop està agafant més embranzida en totes aquelles empreses que comencen a entendre que la xarxa és cabdal, en el sentit que si no hi ets present en ella, és com si no existissis. Un perfil professional que té la missió de posicionar la marca a les xarxes socials, alhora que la promociona, que cerca donar-li visibilitat i que tracta de buscar noves oportunitats per a l'empresa o l'entitat en aquest nou, però ja, transcendental espai virtual.
Les empreses més destacades, les tecnològiques o les multinacionals d'arreu del planeta, ja fa un temps que aposten per una figura d'aquestes característiques en les seves plantilles, però és indiscutible que aquest perfil cada vegada serà més sol·licitat i necessari. Les empreses del nostre país s'inicien, comencen a donar les primeres passes en aquesta direcció. Però encara els hi queda molt camí per recórrer. Un espai, el de les xarxes, que representa una nova oportunitat per al teixit empresarial català. Un àmbit que pot significar idees i negoci per a les empreses del país, en un moment com l'actual, on la crisi colpeja amb duresa l'entramat empresarial català.